Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Η Αρχόντισσα της ποίησης Ελένη Πλαγιωτάκη.

Αρχόντισσα της ποίησης και ζωντανέ μας μύθε, Μάλαμα,  Ασήμι μας,  Χρυσό, και Διαμαντένιε λίθε.
Ξύπνησα τα κοπέλια μου απου'χανε πλαγιάση, τη σκέψη τους ο Άγιος Λόγος σου να τα μπολιάσει. 

Με τη βαθιά αληθινή μου αγάπη, και την ευγνωμοσύνη μου για τις αξίες που κρατά, ο ομορφός σου λόγος ζωντανές.
Όποιος δεν ακούση τα Άγια χείλη σου, να μιλούνε, δίχως να δεί την άνοιξη τα χρόνια του περνούνε.

(Για την εκπομπή του Γιώργου Βιτώρου στο  CRETA TV )

Στέλλα Αλεξάκη.

Για το βιβλίο της «Αναθυμνιές» της Ελένη Πλαγιωτάκη – Σαατσάκη  ο Σταύρος Φωτάκης Γράφει:
Δεν είμαι ειδικός στις Βιβλιοπαρουσιάσεις, όμως θα τολμήσω μα δεν θα τηρήσω τον τύπο, γιατί απλά θέλω να γράψω λίγα λόγια, προσωπικά, παρά το γεγονός ότι είχα αποφασίσει να σωπάσω , λόγια καρδιάς, με αφορμή ένα βιβλίο που πήρα πρόσφατα στα χέρια μου. Συγγραφέας και αποστολέας, μια Γυναίκα, η Ελένη Πλαγιωτάκη-Σαατσάκη.

Για την Ελένη ο λόγος, τη σύζυγο του αγαπητού μου Απολλόδωρου, την πολυβραβευμένη δασκάλα, την ταλαντούχο ποιήτρια-στιχουργό, την δεξιοτέχνη του από στήθους λόγου, την λογοτεχνίτρα-λογοτέχνιδα, την καλλιγράφο και ορθογράφο της Ελληνικής γλώσσας, την άψογη χειρίστρια του Κρητικού ιδιωματικού μας λόγου, την…την… Ήθελα να γράψω τούτα τα καρδιοσταλάγματά μου, ειλικρινή παινάδια για την λογοξομπλιάστρα Ελένη και μου δόθηκε τώρα η ευκαιρία να τα εκφράσω με τις Αναθυμνιές της.

Τις διάβασα όλες σχεδόν μονορούφι, γιατί δεν μου επιτρέπανε να τις διακόψω. Τις διαβάζω όμως για δεύτερη φορά, για να ευφρανθώ πλιάτερα, τούτα τα θαυμάσια μοσκολούλουδα, που είναι φυτεμένα στις σελίδες του καλαίσθητου αυτού βιβλίου. Να θυμηθώ με τις Αναθυμνιές της αγαπητής μου Ελένης, τους αξιοσέβαστους δασκάλους της Κρητικής ντοπιολαλιάς, Κωστή Φραγκούλη και Μιχάλη Καυκαλά, ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα, προσφιλή πρόσωπα με τις προσωπικές της αναφορές, προσωπικά βιώματα από τα μικράτα μου ως τα σήμερα, μα και να απολαύσω τις θαυμάσιες κρητικές μαντινάδες της, αληθινά στολίδια της  Κρητικής στιχουργίας. Και όλα τούτα, γραμμένα στον ατόφιο, στον αψεγάδιαστο κρητικό ιδιωματικό μας λόγο. Όλες οι σελίδες του βιβλίου περιέχουνε  αληθινά διαμάντια, κρητικά πρεπίδια, πολύμορφα ξομπλιαστά στολίδια, ολοζώντανη τη Κρήτη γυρού-γυρού κι από τη μια άκρα σάμε την άλλη.

Πρέπει του λοιπόν, για τούτο το βιβλίο να βρεθεί χώρος σ’ ούλες τις βιβλιοθήκες μικρές και μεγάλες τουλάχιστον της Κρήτης, μα και σ’ ούλες των Σχολείων, για να δοθεί η δυνατότητα και στα κρητικόπουλά μας, να γευτούνε αποξαρχής την κρητική ντοπιολαλιά και την τέχνη της γραφής.

Κι άλλα πολλά θα ήθελα να γράψω, μα θα σταματήσω για να μην κουράσω.

Μπράβο στην Ελένη, με την ευχή να συνεχίσει να ανασύρει από τα εσώψυχά της κι άλλα πολλά μαργαριτάρια, ολόρθη πάντα δίπλα στον αγαπητό μου Απολλόδωρο, στα παιδιά της και στα εγγόνια της. 

kritikaepikaira.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...