Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016

Όταν οι άμαξες κατόρθωσαν νά κινούνται χωρίς την ελκτική δύναμη των ίππων.


Η μηχανική έλξη των τροχών, τέθηκε σοβαρά περίπου πριν από δύο αιώνες. Πολύ παλιά όμως ο Άγγλος φιλόσοφος και Θεολόγος Ρογήρος Βάκων (Roger Bacon 1215 – 1294 μ.Χ.) στο βιβλίο του «Περί μαθηματικής Θεωρίας» έγραψε τα εξής: «θα καταστεί κάποτε δυνατή η κατασκευή οχημάτων τα οποία θα τεθούν και θα διατηρηθούν σε κίνηση χωρίς να χρησιμοποιούν την ωστική ή ελκτική δύναμη των ίππων».

Μέχρι όμως της ιστορικής χρονολογίας που επινοήθηκε και τέθηκε το αυτοκίνητο σε κυκλοφορία, είτε σαν ατμοκίνητο, πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο (οι γνώμες των ιστορικών του αυτοκινήτου δεν συμφωνούν), διάφοροι οραματιστές και εφευρέτες επινόησαν διάφορες αυτοκινούμενες άμαξες, άλλοτε με αέρα, ελατήρια, ατμό, βενζίνη, πετρέλαιο, ηλεκτρισμό και φωταέριο.
Πρωτοπόροι όμως, μέχρι της επινόησης από τον Νικόλαο-Aυγούστο Όττο (Nicolaus August Otto 1832-1891) το 1876 της αρχής της 4χρονης μηχανής, ήσαν:

    Με ατμό, ο Ζοζέφ Κουνιό (Nicolas-Joseph Cugnot 17251804) στη Λωρραίνη της Γαλλίας που θεωρείται το πρώτο αυτοκίνητο και φυλάσσεται στο Μουσείο Τεχνών στο Παρίσι.

 Στη χώρα μας το πρώτο αυτοκίνητο κυκλοφόρησε το έτος 1896 και ήταν ένα τρίκυκλο ΠΕΖΩ (Peugeot) που «εκινείτο χωρίς άλογα» όπως χαρακτηριστικά έγραψε ο τύπος της εποχής.
https://www.pemptousia.gr/2012/10/i-exelixi-tou-trochou-ke-to-aftokinito/ 
  [...] Το 1891 τα πρώτα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ κατασκευάσθηκαν από τον Τζον Λάμπερτ {John Lambert). Ήταν τρίτροχα με οροφή δανεισμένη - ως κατασκευή - από τις άμαξες, ενώ το 1895 ο ίδιος παρουσίασε και τετράτροχη έκδοση...     el.wikipedia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...